Темна матерія галактики NGC 3256

Темна матерія галактики NGC 2356

Проведене астрономами нове дослідження вказує, що галактика NGC 3256 в своєму центральному регіоні має значну кількість темної матерії. Робота, представлена ​​в препринті 2 жовтня на arXiv.org, може кинути виклик модифікованій теорії ньютонівської динаміки.

Розташована в 114 мільйонах світлових років від нас у комплексі суперкластера Гідри-Центавра галактики NGC 3256 – це яскрава інфрачервона галактика (LIRG), одна з найближчих найяскравіших галактик і найяскравіша галактика в інфрачервоному світлі, розташована в межах червоного зсуву 0,01 від Землі.

NGC 3256 сформувалася в результаті злиття двох багатих газом дисків галактик, практично обернених віч-на-віч. Такі властивості роблять LIRG відмінною мішенню для вивчення темної матерії.

В роботі під керівництвом Ісри Абдулхазіма Мохаммеда Алі вчені пишуть: «Ми досліджували розподіл центральної маси в яскравій інфрачервоної галактиці NGC 3256 на відстані 35 Мпк, використовуючи спостереження CO (1-0) Атакамського великого міліметрового і субміліметрового масиву (ALMA) та даних ближнього інфрачервоного світла 2MASS».

Темна матерія галактики NGC 2356
Інтегрована інтенсивність карти лінійного випромінювання CO (1-0) у центральному районі галактики NGC 3256

Аналіз доступних даних дозволив вченим визначити розподіл маси в NGC 3256. З’ясувалося, що значна кількість невидимої динамічної маси (близько 48 мільярдів сонячних мас) знаходиться в центральному регіоні галактики. Частка невидимої маси склала близько 87% від динамічної.

На думку авторів роботи, таку кількість невидимої маси не можна пояснити молекулярною і зоряною масою в центральній області. Тому вони припускають, що, ймовірно, невидима маса обумовлена ​​наявністю темної матерії.

«Кількість темної матерії складає близько 4,84±0,42×1010 сонячних мас, що безумовно перевищує масу зірки. Ця галактика потребує існування величезної кількості темної матерії в центральній області», – написали вчені у статті.

Астрономи зазвичай погоджуються, що темна матерія, як правило, домінує у зовнішніх областях галактик, але не розглядається як важливий компонент маси в самих глибинних областях галактик. Темна матерія в центральних областях галактик все ще залишається відносно невивченою. Тобто автори дослідження відзначають, що їх відкриття може мати значний вплив на модифіковану теорію динаміки Ньютона, яка була запропонована пояснити «проблему відсутньої маси» без використання темної матерії.

«Найважливішим є те, що проблему відсутньої маси не можна пояснити традиційною теорією модифікованої ньютонівської динаміки через сильне прискорення в центральній області галактики. Оскільки більшість явищ темної матерії в галактичних масштабах, як правило, дуже добре пояснюються теорією MOND, це відкриття, таким чином, робить значний виклик традиційним моделям MOND», – йдеться в документі.

Be the first to comment